فیلمخانه ملی حمایتمان کرد/قصه صد ساله بلوار
وی بیان کرد: این پارک در زمان مشروطه محلی برای برگزاری میتینگهای سیاسی بود و میتوان خیابان کشاورز را یکی از مدرن ترین خیابانهای تهران نامید، خیابانی که علاوه بر رخدادهای سیاسی، فیلمهای بسیاری نیز در آن فیلمبرداری میشد.
این کارگردان تاکید کرد: «قصه بلوار» به نحوی بیان گر اتفاقاتی است که در این بلوار رخ داده است و اینکه سعی کرده ایم تا نشان دهیم این بلوار طی یکصد سال گذشته تا چه اندازه تغییر کرده است.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود توضیح داد: پژوهش برای ساخت این پروژه از سال ۸۹ آغاز شد و نزدیک به ۷ سال پژوهش و تولید آن به طول انجامید تا اینکه در جشنواره سینما حقیقت در سال ۹۶ به نمایش درآمد و توانست جایزه بخش «هنر و تجربه» را دریافت کند.
اشرفی درباره استفاده از آرشیوهای تصویری گفت: دسترسی به تصاویری از این دست بسیار سخت بود، اما خوشبختانه با همکاری فیلمخانه ملی و خانم طاهری مدیر فیلمخانه توانستیم تصاویر مناسبی را پیدا کنیم، البته این کار هم بسیار سخت بود.
وی تاکید کرد: مرکز مطالعات تاریخ معاصر و کتابخانه ملی نیز منابعی نیز به سختی منابعی را در اختیار ما قرار داد.
اشرفی در پایان گفت: در این مستند به فرد خاصی چه از نظر سیاسی و چه از نظر هنری اشاره نشده است و ممکن است تنها خاطراتی در این مستند مرور میشود. «قصه بولوار» پر است از داستانها و فیلمها و دیگر ارجاعات. در واقع این فیلم بر پایه رابطه پویای بین بولوار و تصویر بولوار شکل گرفته است. همه این ارجاعات خوانشهایی هستند که از دل بلوار در آمدهاند و در عین حال بولوار را میسازند و نمیتوان مشخص کرد که بولوار این تصاویر را به وجود آورده یا تصاویر بولوار را.
کد خبر 4605492
mehrnews.com/news/4605492
- ۹۸/۰۲/۱۳