آخرین اخبار سینما تلویزیون و چهره ها برجسته

حاشیه های سینما و تلویزیون و فوتبال از چهره را اینجا دنبال کنید

آخرین اخبار سینما تلویزیون و چهره ها برجسته

حاشیه های سینما و تلویزیون و فوتبال از چهره را اینجا دنبال کنید

آخرین اخبار سینما تلویزیون و چهره ها برجسته

استقبال از جشنواره در کل کشور/آقایان! مردم فیلم کودک دوست دارند

hashem mohammadi | چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۱۹ ب.ظ

فضای شاد همدلی در میان مردمی که با یک هدف پا به گذر فرهنگی اصفهان می‌گذارند پابرجاست، مقصد یا سینماهای فلسطین و پردیس سینمایی چهارباغ است و یا فضای باز خیابانی کهن که البته سنگفرش‌های جدید آن به یُمن جشنواره کودک پس از سه سال کف خیابان را پوشانده است.

تاسفی که در میانه جشنواره کودک جریان دارد

 البته در میانه همه این شادی‌ها نگاه به آسمان کمی تاسف برانگیز است، مشاهده خشک شدن تدریجی درختانی که به جای جویبار همیشگی در پای آنها سیمان و سنگ ریخته‌اند اما همچنان مقاوم ایستاده‌اند حداقل تا تمام شدن جشنواره کودک و نوجوان! تا گرچه مسئولان با بی مهری‌ها سایه‌سار آنها را به خاطر مدرنیته شهری پاس نداشتند اما آنها تا لحظه آخر سایه خود را از آدمیان دریغ نخواهند کرد.

جدای از استقبال خوب مردمی از روزهای پایانی جشنواره کودک و استقبال کمتر از فیلم‌های اکران شده در سیتی سنتر به دلیل ضعف دست اندرکاران در انتخاب مکان، استقبال از نمایش فیلم‌های جشنواره کودک در دیگر شهرهای استان قابل توجه است چراکه مسئولان این شهرها اکران فیلم در فضای باز و مردمی را مورد توجه قرار داده اند.

تماشای فیلم‌های جشنواره در بوستان‌های یاسوج

بدین ترتیب مردم یاسوج هرشب در بوستان‌های شهر خود به تماشای فیلم‌های جشنواره می‌نشینند و کارگاه‌های آموزشی کودک و نوجوان شامل قصه خوانی، داستان گویی و نقاشی کودک توسط انجمن هنرهای نمایشی استان نیز در محوطه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

مردم قزوین نیز امسال از موهبت جشنواره کودک بهره‌مند هستند و فیلم‌های «شازده کوچولو»، «لکنت»، «ضربه فنی»، «سوم شخص غایب»، «اردک لی»، «آهوی پیشونی سفید٢»، «آخرین داستان»، «قهرمانان کوچک»، «مرغ فلفلی» و «پرنسس طلسم شده» در این شهر اکران می‌شود.

کودکان کرمانی‌ با داوری فیلم‌ طعم جشنواره کودک را می‌چشند

در شهر کرمان نیز «پارک مادر» میزبان شهروندان و کودکان و نوجوانان علاقه‌مندان است و در اهواز نیز پرده سینما بهمن فیلم‌های جشنواره را در معرض دید مردم قرار داده است؛ در این شهر کودکان و نوجوانان با داوری فیلم‌ها طعم جشنواره کودک را به خوبی حس می‌کنند.

در واقع در هفته‌ای که آسمان اصفهان با رنگین کمان جشنواره کودک زیباتر از گذشته می‌درخشد استان‌های کشورمان نیز از دور و نزدیک همگام با نصف‌جهان، شادی و مهر را به خانواده‌های ایرانی هدیه کرده‌اند.

عدم استقبال از فیلم‌های کودک، توهم، عادت ذهنی یا واقعیت؟

استقبال بسیار خوب از اکران فیلم‌های جشنواره کودک در سرتاسر کشور نشان می‌هد که باید از کلیشه‌هایی که از عدم استقبال فیلم‌های کودک توسط مردم خبر می‌دهد و آن را عامل بی علاقگی سینماگران به اکران فیلم‌های کودک می‌داند دست بکشیم چراکه گاهی باورهای غلط نیاز به تغییر دارند.

همانگونه که مسئولان جشنواره اذعان دارند که سال گذشته از تغییر زمان جشنواره کودک که به نوعی اجباری نیز بود به دلیل عدم تقارن با ایام تحصیلی هراس داشتند اما پر استقبال ترین جشنواره کودک را در شهر گنبدهای فیروزه‌ای تجربه کردیم شاید کنار گذاشتن باور عدم استقبال مردم از فیلم‌های کودک و هنجارشکنی در این ارتباط نیز روزهای خوبی را برای آینده سینمای کشورمان رقم بزند.

کد خبر 4394709
mehrnews.com/news/4394709
  • hashem mohammadi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی