آخرین اخبار سینما تلویزیون و چهره ها برجسته

حاشیه های سینما و تلویزیون و فوتبال از چهره را اینجا دنبال کنید

آخرین اخبار سینما تلویزیون و چهره ها برجسته

حاشیه های سینما و تلویزیون و فوتبال از چهره را اینجا دنبال کنید

آخرین اخبار سینما تلویزیون و چهره ها برجسته

وی با اشاره به سینمای عباس کیارستمی به عنوان یک بخش ویژه از سینمای ایران بیان کرد: عباس کیارستمی نه تنها فیلمساز خیلی خوبی در ایران بود بلکه در کل جهان شناخته شده و جزو بهترین ها بود. کیارستمی هم فیلمساز خوب و هم به معنای کلمه استاد و معلم شایسته ای برای جوانان بود به همین دلیل هم در فیلم هایش و هم در مقام استادی، دو ویژگی آزادی و قدرت بخشیدن به دیگران در او بسیار دیده می شد. فیلم های کیارستمی در عین سادگی روایی و قابل درک بودن برای همه مردم، حرف های زیادی برای گفتن داشتند و این ویژگی برای یک فیلمساز بسیار مهم است.

فرودون تاکید کرد: کیارستمی در فیلم هایش فرهنگ ایران که ریشه در شعر ایرانی دارد به جهان معرفی کرد و فیلم های او سبب شد نگاه مردم جهان به ایران تغییر کند، بنابراین او بهترین سفیر ایران بود.

این منتقد سینما در ادامه با ابراز تاسف از برخی نظرات درباره عباس کیارستمی در محافل سینمایی ایران، توضیح داد: برای برخی فیلمسازان ایرانی‌ ابراز تاسف می کنم که گاهی اوقات درباره کیارستمی بد صحبت می‌کنند. البته این اولین باری نیست که چنین اتفاقی می افتد و زیاد شنیده‌ام که نه فقط درباره کیارستمی بلکه درباره بقیه هنرمندان نیز بد صحبت می کنند و این مساله واقعا ناراحت کننده است.

سردبیر سابق «کایه دو سینما» در پاسخ به اینکه آیا فیلمسازان ایرانی جایگاهی ویژه مثل کیارستمی در جهان پیدا کرده اند، گفت: فیلمسازان خوبی در ایران وجود دارند، اما تا الان در مقایسه با کیارستمی هیچ کسی را ندیده ام و هیچکدام به پای کیارستمی نمی رسند.

این منتقد سینمایی در پایان در پاسخ به اینکه آیا اصغر فرهادی چنین جایگاهی در جهان دارد یا خیر، بیان کرد: به نظر من اصغر فرهادی فیلمنامه نویس بزرگی است.

کد خبر 4354368
mehrnews.com/news/4354368
  • hashem mohammadi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی