آخرین اخبار سینما تلویزیون و چهره ها برجسته

حاشیه های سینما و تلویزیون و فوتبال از چهره را اینجا دنبال کنید

آخرین اخبار سینما تلویزیون و چهره ها برجسته

حاشیه های سینما و تلویزیون و فوتبال از چهره را اینجا دنبال کنید

آخرین اخبار سینما تلویزیون و چهره ها برجسته

خوشحالم که حضورم در آکادمی اسکار به زنان کشورم امید داده است

hashem mohammadi | سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۰۲:۵۱ ب.ظ

فرنوش صمدی که به صورت مشترک با علی عسگری کارگردانی فیلم کوتاه «سکوت» را انجام داده است در گفتگو باخبرنگار مهر درباره این انتخاب گفت: ما به واسطه یکی از دوستانمان که خودش عضو آکادمی اسکار است و ما را می شناخت، سابقه کاری ما را می دانست و از حضورهای جشنواره ای ما اطلاع داشت به آکادمی معرفی شدیم. وی گفت با توجه به اینکه شما رزومه خوبی دارید، می خواهم شما را به آکادمی پیشنهاد بدهم چون لیاقتش را دارید که عضو آکادمی باشید به همین ترتیب حدود ۱۰ ماه پیش این پیشنهاد را به آکادمی اسکار داد.

وی افزود: پس از ارایه پیشنهاد، بررسی های لازم از سوی آکادمی اسکار انجام شد. روال هم به این صورت است که همه آثار افراد را بررسی و سپس آنها را به خاطر دو، سه فیلم انتخاب می کنند که ما را به خاطر «سکوت» و «نگاه» انتخاب کردند البته رزومه و حضورهای بین المللی هم برایشان مهم است.

این فیلمساز جوان ایرانی با اشاره به تغییر رویکرد آکادمی اسکار در برخورد با زنان و رنگین پوستان بیان کرد: امسال تعداد زیادی از زن ها و رنگین پوست ها برای عضویت در آکادمی انتخاب شده اند که رویکرد جدید اسکار در انتخاب ما از ایران بی تاثیر نبوده است.

وی با اشاره به موفقیت هایی که برای سینمای کوتاه به دست آورده اند، اظهار کرد: نمی خواهم بگویم من و علی و عسگری سردمدار دیده شدن سینمای کوتاه بودیم اما طی تحقیقات، رفت و آمدها به جشنواره ها و گپ و گفت هایی که با رییس جشنواره ها داشتم متوجه شدم که آنها معتقدند بعد از حضور فیلم کوتاه ما در جشنواره کن در سال ۲۰۱۳، ارسال آثار ایرانی به جشنواره های مختلف و حتی جشنواره کن افزایش سه و چهار برابری داشته است.

صمدی اضافه کرد: فکر می کنم این اتفاقی که برای ما افتاد باعث ایجاد امید در دل بچه هایی که فیلم کوتاه می سازند یا وارد این عرصه می شوند، شده و با خود می گویند که آنها هم حتما می توانند چنین موفقیت هایی کسب کنند البته منظور من تنها کسب جایزه نیست بلکه به این معنی که به شایستگی هایی برسند که منجر به دیده و شناخته شدن آنها شود.

کارگردان «نگاه» با تاکید بر اینکه دیده شدن دیگر فیلمسازان به او انرژی مثبتی می دهد، توضیح داد: بر خلاف اینکه خیلی وقت ها افراد حسادت هایی می کنند، اما من خوشحال می شوم بچه های سینمای کوتاه را حمایت کنم تا پیشرفت کنند و اینگونه اتفاقات برایشان رقم بخورد چون به نظرم آنقدر این دنیا بزرگ است و جشنواره های مختلفی وجود دارد که هیچکس نمی تواند جای کس دیگری را تنگ کند.

صمدی درباره زمان آغاز به کار فعالیت هایشان عنوان کرد: هنوز خودمان از کارهایی که می توانیم بکنیم اطلاع چندانی نداریم البته یک سری مطالب برایمان ایمیل کرده اند که باید آنها را مطالعه کنیم اما این را می دانم که کار ما از اکتبر آغاز می شود. در مرحله اول فیلم های کوتاه و در مرحله دوم حتی فیلم های بلند را هم می توانیم بررسی کنیم و به نظر من این موضوع بسیار جالب است چراکه فکر می کنم عضو یک کلوپ هستیم که امکان برقراری ارتباط با بقیه افراد را داریم و می توانیم با آنها صحبت کنیم.

این کارگردان در پایان گفت: از آنجایی که من تنها زنی هستم که امسال از ایران برای عضویت در آکادمی اسکار پذیرفته شده ام بسیاری از زنان در شبکه های اجتماعی به من پیغام می دهند و می گویند به انجام فعالیت های این چنینی امیدوار شده اند و این باعث خوشحالی من است زیرا دوست دارم کارم به زن ها انرژی بدهد تا بدانند با وجود همه مشکلات، مسایل و سختی هایی که برای زن ها وجود دارد می شود دست به چنین کارهایی زد، دیده شد.

علی عسگری و فرنوش صمدی با فیلم‌های کوتاه «بیشتر از دو ساعت»، «بچه»، «سکوت» و «نگاه» بیش از ۸۰۰ حضور و ۳۰۰ جایزه بین‌المللی را در کارنامه خود دارند. ۲ دوره حضور در بخش مسابقه جشنواره کن، حضور در بخش مسابقه جشنواره‌های ونیز، لوکارنو، ساندنس و در مجموعه ۵ بار معرفی به آکادمی اسکار برای دریافت جایزه از جشنواره‌های مورد تایید آکادمی از جمله موفقیت های آن‌ها است.

علی عسگری و فرنوش صمدی را می توان پرافتخارترین فیلمسازان فیلم کوتاه ایرانی تا امروز دانست.

کد خبر 4334158
mehrnews.com/news/4334158
  • hashem mohammadi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی