آخرین اخبار سینما تلویزیون و چهره ها برجسته

حاشیه های سینما و تلویزیون و فوتبال از چهره را اینجا دنبال کنید

آخرین اخبار سینما تلویزیون و چهره ها برجسته

حاشیه های سینما و تلویزیون و فوتبال از چهره را اینجا دنبال کنید

آخرین اخبار سینما تلویزیون و چهره ها برجسته

پیوندهای روزانه
  • طراحی بنر
  • طراحی بنر آنلاین
  • طراحی بنر ارزان
  • طراحی بنر حرفه ای
  • طراحی بنر تبلیغاتی
  • بنر
  • طراحی بنر
  • طراحی بنر آنلاین
  • طراحی بنر ارزان
  • طراحی بنر حرفه ای
  • طراحی بنر تبلیغاتی
  • بنر
  • طراحی لوگو
  • طراحی آرم
  • طراحی آرم شرکت
  • طراحی لوگو حرفه ای
  • طراحی لوگو
  • طراحی آرم
  • طراحی آرم شرکت
  • طراحی لوگو حرفه ای
  • طراحی کاور
  • طراحی کاور آهنگ
  • کاور آهنگ
  • طراحی کاور رپ
  • طراحی کاور
  • طراحی کاور آهنگ
  • کاور آهنگ
  • طراحی کاور رپ
  • طراحی لندینگ پیج
  • ساخت لندینگ پیج
  • طراحی صفحه فرود
  • طراحی بنر تلگرام
  • بنر تلگرام
  • طراحی بنر اینستاگرام
  • تبلیغات در اینستاگرام
  • طراحی تراکت
  • طراحی تراکت تبلیغاتی
  • طراحی تراکت آنلاین
  • طراحی هدر سایت
  • هدر سایت
  • طراحی هدر
  • طراحی بنر گیف
  • بنر گیف
  • خرید آپارتمان در کرج
  • خرید آپارتمان در تهران
  • فروش زمین
  • فروش زمین کرج
  • Tasarım
  • kartvizit tasarımı
  • logo tasarımı
  • grafik tasarım
  • Afiş tasarımı
  • ابزار گرافیک
  • سایت گرافیک
  • تعرفه طراحی بنر
  • تعرفه طراحی لوگو
  • تعرفه طراحی بنر
  • تعرفه طراحی لوگو
  • قیمت طراحی بنر
  • تعرفه طراحی لوگو 97
  • طراحی کارت ویزیت
  • چاپ کارت ویزیت
  • طرح لایه باز کارت ویزیت
  • کارت ویزیت لایه باز
  • کارت ویزیت psd
  • کارت ویزیت عکاسی لایه باز
  • کارت ویزیت عکاسی psd
  • کارت ویزیت آتلیه لایه باز
  • طراحی موشن گرافیک
  • تولید موشن گرافیک
  • ساخت موشن گرافیک
  • کارت ویزیت بیمه
  • طرح لایه باز کارت ویزیت بیمه
  • کارت ویزیت بیمه لایه باز
  • کارت ویزیت شخصی لایه باز
  • کارت ویزیت شخصی psd
  • نمونه کارت ویزیت شخصی ایرانی
  • کارت ویزیت شخصی شیک
  • فایل لایه باز کارت ویزیت شخصی
  • کارت ویزیت شخصی گرافیست
  • کارت ویزیت املاک لایه باز
  • کارت ویزیت املاک psd
  • کارت ویزیت مشاور املاک psd
  • کارت ویزیت املاک خارجی
  • نمونه کارت ویزیت املاک مسکن
  • کارت ویزیت مشاور املاک لایه باز
  • انواع کارت ویزیت آرایشگاه مردانه
  • دانلود رایگان کارت ویزیت لایه باز آرایشگاه مردانه
  • طرح کارت ویزیت پیرایش مردانه
  • عکس کارت ویزیت آرایشگاه مردانه
  • کارت ویزیت آرایشگاه زنانه لایه باز
  • کارت ویزیت لایه باز سالن زیبایی
  • کارت ویزیت آرایشگاه زنانه psd
  • نمونه طراحی کارت ویزیت آرایشگاه زنانه
  • طرح لایه باز کارت ویزیت آژانس هواپیمایی
  • کارت ویزیت گردشگری
  • کارت ویزیت آژانس مسافرتی لایه باز
  • طراحی کارت ویزیت آژانس هواپیمایی
  • نمونه کارت ویزیت آژانس هواپیمایی
  • کارت ویزیت آموزشگاه زبان انگلیسی
  • کارت ویزیت آموزشگاه رانندگی
  • کارت ویزیت آموزشگاه کامپیوتر
  • کارت ویزیت پزشکی
  • طرح کارت ویزیت پزشکی لایه باز
  • طراحی کارت ویزیت پزشکان
  • نمونه کارت ویزیت پزشکی
  • نمونه کارت ویزیت پزشک عمومی
  • کارت ویزیت پزشک پوست
  • طرح کارت ویزیت دکوراسیون داخلی
  • نمونه کارت ویزیت معماری لایه باز
  • کارت ویزیت هندسی معماری
  • دانلود کارت ویزیت لایه باز دکوراسیون داخلی
  • کارت ویزیت معماری ساختمان
  • کارت ویزیت شیرینی سرا لایه باز
  • کارت ویزیت قنادی لایه باز
  • کارت ویزیت شیرینی فروشی
  • کارت ویزیت طلا فروشی
  • کارت ویزیت طلا و جواهرات
  • کارت ویزیت بدلیجات
  • کارت ویزیت جواهری
  • کارت ویزیت کافی شاپ لایه باز
  • کارت ویزیت کافه
  • نمونه کارت ویزیت کافی شاپ
  • کارت ویزیت کافی نت لایه باز
  • طرح لایه باز کارت ویزیت کافی نت
  • کارت ویزیت لایه باز کافی نت
  • کارت ویزیت مبلمان اداری
  • کارت ویزیت تعمیرات مبل
  • نمونه کارت ویزیت مبل فروشی
  • نمونه کارت ویزیت موبایل فروشی
  • طرح کارت موبایل فروشی
  • کارت ویزیت موبایل psd
  • کارت ویزیت وکالت لایه باز
  • کارت ویزیت وکالت
  • انواع کارت ویزیت وکالت
  • نمونه کارت ویزیت وکلای دادگستری
  • آموزش فتوشاپ
  • آموزش فتوشاپ pdf
  • آموزش فتوشاپ تصویری
  • فیلم آموزش فتوشاپ
  • سرفصل های آموزش فتوشاپ پیشرفته
  • فیلم آموزش فتوشاپ پیشرفته
  • فیلم آموزش فتوشاپ پیشرفته
  • آموزش فتوشاپ مقدماتی pdf
  • فیلم آموزش مقدماتی فتوشاپ
  • کانال آموزش فتوشاپ مقدماتی
  • آموزش طراحی لوگو
  • کتاب آموزش طراحی لوگو
  • فیلم آموزش طراحی لوگو
  • آموزش طراحی بنر
  • آموزش طراحی بنر برای چاپ
  • آموزش طراحی بنر چاپی در فتوشاپ
  • psd kartvizit
  • vektörel kartvizit psd
  • psd kartvizit örnekleri
  • hazır kartvizit tasarımları
  • fotoğrafçı kartvizit
  • fotoğrafçı kartvizitleri vektörel
  • fotoğrafçı kartvizit örnekleri psd
  • fotoğrafçı kartvizit psd
  • fotoğrafçı kartvizit örnekleri
  • psd mağaza
  • vektör mağaza
  • tasarım mağazası
  • blog benim tasarımcı
  • blog tasarımcı
  • آموزش گرافیک
  • مقالات گرافیک
  • آموزش گرافیک
  • سایت گرافیک
  • محصولات گرافیکی
  • طرح لایه باز
  • طرح لایه باز
  • کارت ویزیت لایه باز
  • طراحی کارت ویزیت
  • . . . . . . >
  • چاپ روی تیشرت
  • پیوندها

    نبض ترانه در دست تهیه‌کنندگان سودجو

    hashem mohammadi | يكشنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۷، ۰۸:۵۱ ب.ظ

    احمد امیر خلیلی


    یک ترانه سرا با تاکید بر اینکه تیتراژ آثار سینمایی و تلویزیونی به عنوان یک اثر هنری در دنیا شناخته می شود از شرایط فعلی ترانه‌ تیتراژها و نحوه عرضه آنها در ایران انتقاد کرد.

    احمد امیرخلیلی شاعر و ترانه سرا که در کارنامه هنری خود همکاری با خوانندگانی چون رضا صادقی، سعید شهروز، مانی رهنما، حجت اشرف زاده ثبت شده است در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره فرآیند تولید تیتراژ آثار سینمایی و تلویزیونی عنوان کرد: این بزرگترین اشتباه است که بگوییم ترانه تیتراژها حتما باید با داستان اثر منطبق باشد و اگر ترانه با موضوع اصلی داستان اثر منطبق نباشد اصلا اتفاق عجیبی نیست. تیتراژ در بسیاری از رویدادهای بین المللی پدیده ای است که از آن به عنوان یک اثر هنری یاد می شود که جایزه جداگانه ای هم دارد. به عبارتی می توان گفت ترانه و تیتراژ موضوعات متفاوتی هستند که به فراخور محتوا می توانند در خدمت یک مجموعه باشند.

    وی ادامه داد: من سال گذشته ۱۳ سفارش ساخت ترانه برای مجموعه ها و سریال های مختلف داشتم اما امسال دیگر سفارشی را نپذیرفتم فقط به این دلیل که همه سفارش دهندگان تمایل داشتند آنچه برای ترانه تیتراژها ساخته می شود تمام و کمال در خدمت محتوا بوده و در کارهای ارایه شده حتما از کلمه یا کلید واژه ای هم نام مجموعه هایشان استفاده شود. من بر این باورم اصلا قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد. همین که ترانه سرا از آن محتوایی که در مجموعه در نظر گرفته شده، آگاه باشد و بتواند نگاه و زاویه دید خود را ارایه دهد به نظرم کفایت ماجرا را می کند پس بازهم تاکید می کنم که ساخت ترانه برای یک تیتراژ نباید حتما مبتنی بر موضوع سریال یا مجموعه باشد و این یکی از آسیب هایی است که طی سال های گذشته در مجموعه های مختلف شاهد آن بوده ایم.

    این شاعر و ترانه سرا درباره آسیب دیگر تیتراژها تصریح کرد: متاسفانه طی سال های اخیر ماجرای موسیقی و ترانه تیتراژ سریال های تلویزیونی یک عامل تجاری برای خرید و فروش شده که این موضوع ضربه جدی به موسیقی تیتراژها وارد کرده است. از طرفی برخی از تهیه کنندگان در ازای دریافت پول از خوانندگان ضعیف، آثارشان را در تیتراژ می گنجانند و از طرفی وقتی با خواننده قوی تری برخورد می کنند از اعتبار معنوی آنها برای دیده شدن کارشان استفاده می کنند. به عبارتی می توان گفت تیتراژها در ایران دیگر وجهه هنری خود را از دست داده و تبدیل به بیلبوردهای تبلیغاتی شده اند که فقط جنبه اطلاع رسانی، تجاری و تبلیغاتی آنها مورد توجه قرار می گیرد. همین موضوع باعث شده که ترانه سرایان و بسیاری از فعالان موسیقی بیش از گذشته گوشه نشین شوند و فضا را در اختیار کسانی قرار دهند که جدای از مسایل هنری نبض بازار را در اختیار دارند.

    امیرخلیلی در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: البته باید به تهیه کنندگان هم حق داد که دنبال خوانندگان و ترانه سرایانی باشند که بازار موسیقی در دست آنها قرار دارد. این حق طبیعی آنهاست که در این شرایط نابسامان فضا را این گونه هدایت کنند اما مشکل کار اینجاست که ما در ایران به ترانه و تیتراژ نه به عنوان یک اثر هنری که به عنوان یک بیلبورد تبلیغاتی و ویترین نگاه می کنیم که وجوه هنری آن در بخش زیادی فراموش شده است که برای بهبود این ماجرا هم کاری نمی توان انجام داد. وقتی قدرت  برخی از تهیه کنندگان چه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و چه در رسانه ملی حاکم بر مدیریت فرهنگی است فضای چندانی برای برون رفت از این آسیب وجود نخواهد داشت. به عبارتی می توان گفت این نیروی مالی است که متاسفانه بر نیروی فرهنگی قالب شده و فضا را به سمتی برده که امید چندانی برای بهبود آن نیست.

    این کارشناس مسایل فرهنگی با اشاره به ضرورت توجه سازمان صدا و سیما و رسانه ها به جریان نقد تیتراژها گفت: رسانه ها به ویژه رسانه ملی باید توجه بیشتری به تیتراژها کرده و برنامه هایی را تولید کنند تا تیتراژها در تمام جزییات موسیقایی و ادبی آن مورد نقد منتقدان قرار گیرد چون در این صورت است که مردم هم نسبت به آثار خوب و بد آگاهی بیشتری پیدا کرده و باعث می شوند که تهیه کنندگان نیز دیگر به شیوه تجاری تیتراژ تولید نکنند. 

    وی در پایان عنوان کرد: ما فقط نیازمند ایجاد یک بستر فرهنگی و تولید برنامه های تخصصی در حوزه موسیقی و ترانه هستیم که به شدت جای خالی آن در رسانه ملی حس می شود. قطعا اگر مناظره هنری در این حوزه ایجاد شود مردم هم متوجه می شوند نباید به آثار ضعیف گوش دهند. ایجاد فضا قطعا بهتر از محدودیت ها، فیلترکردن و سوا و جدا کردن های دولتی است که در بسیاری موارد کارساز نبوده اند.

    کد خبر 4306448
    mehrnews.com/news/4306448
    • hashem mohammadi

    نظرات  (۰)

    هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی