آخرین اخبار سینما تلویزیون و چهره ها برجسته

حاشیه های سینما و تلویزیون و فوتبال از چهره را اینجا دنبال کنید

آخرین اخبار سینما تلویزیون و چهره ها برجسته

حاشیه های سینما و تلویزیون و فوتبال از چهره را اینجا دنبال کنید

آخرین اخبار سینما تلویزیون و چهره ها برجسته

جزئیات کارگاه تخصصی تدوین مدرسه سینمایی عمار

hashem mohammadi | چهارشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۰۲ ب.ظ

مستندهای «نبرد پالمیرا» به کارگردانی ساسان فلاح فر، «۴۴ روز» به کارگردانی امیر مهریزدان، «رویای ایرانی» به کارگردانی مصطفی رضوانی و «وقتی گفتند نمی شود» به کارگردانی فاطمه مرزبان از جمله مستندهایی بود که در این کارگاه ها تاکنون زیر نظر حسین زندباف و اولیایی نقد و بررسی شده اند.

حجت الاسلام ساسان فلاح فر، کارگردان مستند «نبرد پالمیرا» برگزاری چنین کارگاهی را اتفاقی خوشایند و پیش رونده برشمرد و افزود: در این کارگاه ها کارگردانان به شیوه تجربی با ایرادها و معایب کار خود آشنا می شدند و به صورت علمی و با همکاری هنرجویان با پیشنهادهایی برای بهتر شدن آن مستند مواجه می شدند.

وی برگزاری چنین کارگاهی را برای رشد مستندسازان به ویژه مستندسازان تجربی «عمار» بسیار لازم و ضروری برشمرد و عنوان کرد: در این کارگاه ها از افرادی استفاده شده که تجربه طولانی مدت و درخشان در حوزه تدوین دارند و این تجربه استادان سبب شد تا هنرجویان راحت تر حرف های آن ها را بپذیرند.

فلاح فر، با بیان این که کارگردان افزون بر کارگردانی خود باید تدوینگری خوب باشد، اظهار کرد: تسلط بر امر تدوین فارغ از این مساله است که خود شخص بخواهد کارش را تدوین کند یا به شخص دیگری این امر را محول کند، چرا که تدوین در مستند، در برخی مواقع جادو می کند.

کارگردان مستند «نبرد پالمیرا»، با بیان اینکه مستندسازان در حین ساخت آثار، کار خود را به استادان و برخی همکاران نشان می دهند تا خروجی بهتری عرضه شود، گفت: کارگاه هایی که پس از ساخت اثر و با هدف نقد و بررسی آثار برگزار می شود، می تواند عاملی در مسیر پیشرفت آثار بعدی کارگردانان باشد که ضعف های اثر قبلی را در کار جدید خود تکرار نکنند.

امیر مهریزدان، مدیر کلاس تدوین مدرسه سینمایی «عمار» با اشاره به برگزاری کارگاه های تخصصی تدوین به صورت ماهانه اظهار کرد: در این کارگاه ها سعی کرده ایم تا از استادان تراز اول سینمای ایران استفاده کنیم و پیش از هر جلسه سعی می کنیم بهترین استاد را برای تدریس مباحث مدنظر انتخاب کنیم.

وی علاقه مندان به سینما و افراد آشنا به مبانی تدوین را مخاطب اصلی این کلاس ها برشمرد و عنوان کرد: ما در این کلاس ها سعی می کنیم تا فیلم های برگزیده جشنواره «عمار» را به صورت تخصصی و از زاویه دید تدوین نقد و بررسی کنیم.

مهر یزدان در پایان اظهار کرد: حضور در این کارگاه ها و بهره گیری از مطالب استادان  می تواند پیشرفت علاقه مندان به عرصه تدوین را به همراه داشته باشد.

http://www.mehrnews.com

-

--

--

-

--

-

--

-

-

بهترین پنل اس ام اس بهترین نوع پنل اس ام اس برترین پنل اس ام اس ویژگی بهترین پنل اس ام اس دکمه فراخوان دکمه فراخوان بنر button call to action دکمه فراخوان چیست انواع تبلیغات انواع تبلیغات در ایران انواع روش های تبلیغات روش های تبلیغات اینرتنتی سامانه پیامک ارسال پیامک  سامانه ارسال پیامک پنل اس ام اس  تبلیغات بنری رایگان تبلیغات رایگان در سایت های پربازدید  روش تبلیغات بنری رایگان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی